Žilinčania majú nad mestom stavebný unikát, len polovicu železničného nadjazdu. Ako uvádza v reportáži televízia TA3, slúžiť mal na odľahčenie dopravy v centre mesta počas rekonštrukcie železničného uzla. Svoj účel už ale nestihne splniť.
To, že je z neho hotová iba polovica, má viacero príčin. Na jej dokončenie bol totiž potrebný v správe SAD Žilina. Tá však podmienila jeho poskytnutie modernizáciou autobusovej stanice.
Ako pre TA3 uviedla hovorkyňa Ivana Strelcová, žilinská SAD-ka modernzáciu od začiatku podporovala. Potrebovala však zabezpečiť autobusovú dopravu aj počas rekonštrukcie uzla a najmä po nej.
Dnes, keď sa blíži dokončenie rekonštrukcie železničného uzla, nemusia sa už s dokončením nadjazdu vôbec ponáhľať. Pretože jej súčasťou je aj otvorenie zrekonštruovaného podjazdu, takzvaného viaduktu, ktorý napojí centru na Kysuckú ulicu za železnicou.
Ten pre peších otvoria už júni, do začiatku futbalových ME do 21 rokov, ktoré bude hostiť aj Žilina. Prvé auto by potom, malo prejsť podjazdom v septembri.
Navyše obavy žilinskej samosprávy dnes smerujú k skutočnosti, že dokončovanie nadjazdu bude spojené s komplikáciami v centre mesta. Aj keď už nadjazd nestihne splniť svoj pôvodný účel, ktorým bolo uľahčenie dopravy počas rekonštrukcie uzla, pre radnicu sa vynorila s jeho dokončením úplne nová perspektíva.
Doprava totiž získa úplne nové napojenie, po ktorom bude možné odkloniť dopravu pred železničnej stanice.
Preto dnes, ako tvrdí primátor Peter Fiabáne, vážne uvažujú o rozšírení pešej zóny až pred železničnú stanicu a vytvorení predstaničného námestia.
Modernizáciu železničného uzla chcú železnice uzavrieť v priebehu budúceho roka. Nadjazd do Silvestra 2026.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť