Cieľom pilotného projektu s nástrojom Citymind je podľa slov hovorkyne mesta, Zuzany Ondrášovej, otestovať, ako môže umelá inteligencia zjednodušiť komunikáciu a zlepšiť služby, ktoré mesto poskytuje občanom. Hovorkyňa o novinke informovala prostredníctvom tlačovej správy. Chatbot je podľa jej slov nasadený priamo na webových stránkach mesta Žilina a bude nepretržite poskytovať informácie a odpovede na otázky, čím uľahčí prístup občanov k mestským službám, ušetrí čas zamestnancom úradu a prispeje k rýchlejšiemu riešeniu bežných podnetov či problémov.
Počas šesťmesačnej testovacej fázy bude AI chatbot Citymind integrovaný priamo na oficiálnom webe mesta Žilina.
Zdroj: zilina.sk
„Obyvatelia tak budú mať možnosť využívať moderný spôsob komunikácie s mestom úplne bezplatne, a to kedykoľvek počas dňa aj noci. Chatbot bude pripravený odpovedať na najčastejšie otázky, poskytovať poradenstvo pri riešení životných situácií a navigovať občanov k potrebným informáciám o službách mesta. Dobrou správou tiež je, že počas skúšobného obdobia nebude mať mesto na prevádzku nástroja žiadne priame náklady,“ vyjadril sa Peter Fiabáne, primátor Žiliny.
Na technickej realizácii projektu spolupracuje žilinská samospráva so spoločnosťou Citymind solutions s. r. o. a Fakultou verejnej správy v Košiciach, ktoré zabezpečia kompletnú integráciu nástroja do webových stránok mesta. Chatbot bude zároveň prispôsobený vizuálnej identite mesta Žilina, aby jeho používanie bolo pre občanov prirodzené a zrozumiteľné.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť