Platným rozhodnutím už disponoval úsek Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto, po dnešku je proces EIA ukončený aj pre zvyšné dva chýbajúce úseky. „Súbežne beží verejné obstarávanie na zhotoviteľa pre všetky tri úseky, ktoré v krátkom čase bude ukončené a budeme vedieť podpísať zmluvu. Tým pádom sme bližšie k tomu, aby sme začali stavať,“ uviedol Ráž.
Minister životného prostredia Tomáš Taraba poznamenal, že Národná diaľničná spoločnosť mala v procese posudzovania kvalitne pripravené podklady. „EIA bola pripravená kvalitne, Národná diaľničná spoločnosť nám dala podklady, ktoré nám umožnili takto rýchlo rozhodnúť. Na druhej strane som rád, že už aj proces výberu zhotoviteľa je v absolútnom finále,“ skonštatoval Taraba.
Doplnil, že v záverečnom stanovisku ministerstvo životného prostredia stanovilo celkovo 157 podmienok na minimalizovanie nepriaznivých vplyvov navrhovanej stavby na životné prostredie či zdravie ľudí. Ide najmä o územnoplánovacie, technické, technologické či prevádzkové opatrenia.
Z trojice chýbajúcich úsekov diaľnice D3 má najbližšie k realizácii úsek Oščadnica - Čadca, Bukov, II. polprofil. Najvýhodnejšiu ponuku predložilo združenie troch spoločností s vedúcim členom Váhostav, ale aktuálne ešte prebieha už v poradí druhé námietkové konanie na Úrade pre verejné obstarávanie.
Národná diaľničná spoločnosť už vyhodnotila aj tender na výstavbu úseku Kysucké Nové Mesto - Oščadnica, v ktorom najvýhodnejšiu ponuku predložila spoločnosť Skanska SK. Najdlhší chýbajúci úsek Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto čaká na vyhodnotenie predložených ponúk.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť